Aparate fitness pentru acasa

Se apropie sarbatorile de iarna si cu siguranta vrem sa avem un corp de invidiat, pe care sa il punem in evidenta cu rochia aceea rosie si cu pantofii stiletto la petrecerea din noaptea de Revelion.

Dar stii si tu cum e cand vine frigul. Punem mai multe haine pe noi, ni se face foame mai des si de multe ori se intampla sa intram in sezonul rece cu cateva kilograme in plus. Cum scapam de ele intr-un timp atat de scurt, mai ales ca timp de mers la sala nu prea este. Am putea sa incercam cu diete, dar ele nu isi fac niciodata efectul fara putina miscare. Unde sa mai alergi acum? E frig. Ce ai putea sa faci in acest caz? Te-ai gandit vreodata ca ai putea sa ai propria sala de fitness la tine acasa? Nu iti trebuie foarte multe aparate; doar din cele pentru cardio si cateva greutati. Acum nu spune nimeni sa rezervi o camera intreaga pentru aparate, dar sigur vei gasi un loc in care sa pui o banda de alergat sau un stepper.

Ce trebuie sa stii atunci cand faci fitness acasa?

Nu uita niciodata sa iti incalzesti muschii inainte de a face orice tip de exercitii. Acest lucru este valabil fie ca esti in parc la alergat, fie in sala de fitness, fie in sufrageria ta. In cazul in care muschii nu sunt incalziti, poti face intinderi, care pe langa faptul ca sunt dureroase, te pot tine la pat pentru cateva zile, timp in care nu vei mai putea sa faci miscare.

Incearca sa porti un echipament lejer si sa folosesti manusi de antrenament, chiar daca lucrezi de acasa. Manusile nu sunt un accesoriu la moda pentru sala de fitness; ele te protejeaza impotriva batailor si eventualelor accidentari produse din cauza ganterelor sau aparatelor de fitness.

Nu te forta, ia-o treptat. Durata antrenamentului ar trebui sa fie de o ora, timp in care nu trebuie sa-ti dai sufletul pe banda de alergat, ci trebui sa dozezi corespunzator efortul, astfel incat nici sa nu fii epuizata dupa antrenament, dar nici sa fii cum ai fost cand ai inceput.

Nu uita sa te hidratezi. Pregateste-ti dinainte o sticla cu apa pe care sa o ai permanent la dispozitie. Nu te gandi sa te opresti din antrenament, sa mergi la bucatarie si sa iti pui o cana de apa, dupa care sa te intorci din nou pe banda. Exclus. Hidrateaza-te corespunzator. Nu trebuie sa bei nici prea multa apa, fara rost, dar nici prea putina.

Alege o perioada a zilei in care sa faci antrenamentul si respecta programul. Nu spune nimeni sa faci in fiecare zi la ora fixa, insa stabileste-ti o parte a zilei si respect-o. De exemplu, daca esti o persoana matinala, care functioneaza mai bine dimineata, atunci incearca sa faci fitness acasa in prima parte a zilei.

Nu uita ca nu ai voie sa mananci cu o ora inainte de antrenament. Acelasi lucru este valabil si dupa antrenament. Corpul trebuie sa fie pregatit pentru efort.

Nu intrerupe antrenamentul. Daca esti acasa, ai tendinta sa te opresti pentru a raspunde la telefon, pentru a deschide usa, pentru a-ti lua o cana cu apa si lista poate continua. Aceasta este o mare greseala pentru ca iti muta atentia de la antrenamentul tau, facandu-te sa te concentrezi pe cu totul altceva.

Ia pauze! Nu te antrena incontinuu. Dupa fiecare exercitiu, ia o pauza de un minut, maxim doua in care sa respiri. Nu este obligatoriu sa bei apa in fiecare pauza, ci doar cand simti tu nevoia.

Lucreaza-ti toti muschii! Foloseste-te de toate obiectele pe care le ai la indemana si fa exercitii pentru brate, picioare si abdomen. Atentie! Nu repeta aceleasi exercitii in fiecare zi. La un moment dat, corpul tau o sa se obisnuiasca cu acea miscare si acel tip de efort si nu va mai reactiona. Vei constata ca ajungi sa faci degeaba exercitiile.

In momentul in care corpul tau se obisnuieste cu miscarea, ai mai multe variante. Poti schimba tipul de exercitii; pentru aceeasi grupa de muschi vei gasi alte metode de antrenament. Poti creste intensitatea; de la 10 repetari la 20 de repetari sau de la 3 serii la 4 sau la 5 serii. In cele din urma, poti creste greutatile; daca inainte faceai biceps cu 4 kg, acum maresti la 5. Chiar daca nu reusesti sa faci multe repetari, nu te da batuta; corpul tau va face fata acestui tip de efort si in curand vei reusi sa faci mai multe repetari.

Pentru cele care doresc cu adevarat rezultate, este indicata o varianta intens utilizata in salile de fitness: cresterea greutatii pentru fiecare serie si, in acest caz vei alege o greutate mai mica decat cea cu care esti obisnuita sa lucrezi, greutatea cu care esti obsinuita sa lucrezi si una mai mare. Sau, poti efectua aceeasi miscare dar in sens invers: de la mare la mic. In acest caz, seriile se fac cu greutati descrescatoare, fara pauza.

Daca vrei sa iti achizitionezi articole sportive pentru acasa, incepe cu un echipament fitness, in care sa te simti lejer si care sa iti permita diverse miscari. In cea de-a doua etapa ai de ales intre mai multe variante de aparate fitness pentru acasa. Iata cateva recomandari:

Bicicleta fitness

Supranumita si bicicleta medicinala pentru ca ea poate fi utilizata si de persoanele carora nu le este recomandat sportul. Din acest punct de vedere, contribuie la mentinerea in forma a muschilor. Este una dintre cele mai usoare metode de a scapa de kilogramele in plus. Muschii lucrati in mod special sunt cei fesieri si cei ai picioarelor. Este un aparat pentru antrenamente cardio, insa poate fi folosit si pentru relaxarea muschilior. Printre avantajele acestui aparat se numara si reglarea respiratiei si intarirea imunitatii. In ceea ce priveste pretul, acesta nu este foarte mare, asa ca aproape oricine isi poate permite sa-si achizitioneze o bicicleta fitness acasa. Bicicletele sunt de trei feluri: cele magnetice, care contribuie la intarirea rezistentei si la fortifierea muschilor, biciclete cardio, ofera o postura comoda, relaxata, tocmai de aceea este destinata mai mult celor cu probleme medicale si bicicleta eliptica, ideala in lupta cu kilogramele.

Banda de alergare

Banda de alergat este considerata cel mai eficient aparat de fitness atunci cand vine vorba de slabit. Daca iti place sa iesi in parc, la alergat, cu siguranta ar trebui sa iti cumperi si o banda de alergat pentru zilele in care vremea nu iti permite se iesi din casa. Sistemul este acelasi, doar ca suprafata plana si moale a benzii de alergat simplifica intreg procesul. Din acest motiv, au fost dezvoltate modele din ce in ce mai sofisticate, dotate cu programe speciale, care se inclina, care isi modifica viteza si intensitatea astfel incat sa se adapteze nevoilor si cerintelor individuale. Poate folosi banda si o persoana careia ii place doar sa mearga o ora pe banda, cu viteza redusa, dar si o persoana care vrea sa faca circuite de diverse intensitati si cu inclinatii diferite. Banda este dotata cu un display care va contoriza toate informatiile legate de efortul tau fizic: numarul de calorii, viteza maxima, minima, medie, numarul de km parcursi etc, iar la final iti va prezenta un raport detaliat, care cuprinde toate aceste amanunte.

Stepper fitness

Stepper-ul este aparatul de fitness care ocupa cel mai putin loc in casa ta, mai ales daca alegi unul fara manere. Acest aparat iti lucreaza in special picioarele si soldurile si este un partener de nadejde in arderea caloriilor. Este recomandat cu caldura de catre antrenorii de fitness pentru doamnele care doresc sa isi modeleze picioarele, fundul si abdomenul. Antrenamentul pe stepper porneste de la 10 minute si creste treptat pana ajunge la o jumatate de ora, timp in care poti pierde pana la 600 de calorii. Este ideal atat pentru acelea care vor sa slabeasca, cat si pentru persoanele care au probleme medicale. Lucreaza in mod special cvadricepsii, muschii hamstring (cei din partea posterioara a pulpei), muschii gluteali (fesieri) si, bineinteles, gambele.

Gantere

Pentru ca nu poti sa iti achizitionezi intreaga colectie de gantere, de diverse greutati, cel mai bine este sa iti cumperi gantere ajustabile. Daca atunci cand te hotarasti sa te antrenezi acasa iti cumperi gantere de 3 kg pentru exercitiile destinate mainilor, vei constata dupa o luna sau doua, ca ti se par prea usoare. Ce faci atunci? Mai cumperi o pereche de 4 kg? Daca o tii in acest ritm, o sa faci o colectie impresionanta, pe care nu vei avea unde sa o depozitezi. Asa ca, cel mai bine este sa iti cumperi un set de gantere reglabil.

Sfaturi de urmat

Atunci cand te hotarasti sa faci exercitii acasa si nu ai langa tine un antrenor, care sa iti ofere sfaturi in legatura cu postura corporala sau cu modalitatea corecta de efectuare a exercitiilor, trebuie sa tii cont de anumite aspecte.

Pozitia coloanei trebuie sa fie corecta indiferent de tipul exercitiului pe care il practici. Tine spatele drept tot timpul.

Miscarea trebuie sa fie naturala. Nu face nimic fortat, nu te grabi si nu efectua miscari bruste. Atunci cand practici orice tip de exercitiu postura corporala si miscarea trebuie sa fie firesti si sa nu para ciudata. De asemenea, durerea pe care o simti in timpul antrenamentului trebuie sa afecteze exclusiv muschiul pe care il lucrezi. Daca simti ca te doare spatele de exemplu, opreste exercitiul si gandeste-te ce nu a mers bine; incearca sa schimbi pozitia sau cauta pe net pozitii corecte pentru acel exercitiu.

Regleaza intotdeauna aparatele astfel incat sa stai intr-o pozitie cat mai normala si sa nu pui presiune pe coloana.

Fa-ti un program de exercitii prestabilit. Seteaza-ti in minte exercitiile pe care vrei sa le faci, pentru a nu risca sa iei pauze prea mari. Daca termini un exercitiu si abia atunci te gandesti la urmatorul, iti va lua mult timp, iar pauzele lungi nu sunt cheia succesului in antrenamentul de fitness.

Momentan nu exista comentarii

Lasa un comentariu

Your email address will not be published.

BLAIR.RO - Revista online dedicata publicului feminin din Romania.

SUNTEM PREZENTI PE: